BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

~semoga gembira selalu~

~menilai sesuatu kebenaran harus menggunakan mata hati....pandangan zahir kadangkala tidak tepat dalam menentukan kebenaran hakiki....

Followers

Sunday, June 27, 2010

_RajiN MaSak_


Hai blog,weekend biasanyer aku memang masak awal sikit dari hari2 biasa... time tue hubby kata nak masak kari ayam,goreng sayur kangkung n ikan...masak simple2 jer sebab pas lunch tue biasanyer kami ader aktiviti family lah....hehehe.... pagi tue hubby beli barang kat care4 dengan hakim n hazim...aku n baby tinggal kat umah..sambil tunggu diaorang aku kemas umah n basuh baju buat apa yang patutlah.... b4 hubby pergi awal1 dah pesan kat dia hari nie sabtu... no plastic bag...so hubby siap2 bawak wooven bag n plastic bag..hehehhe...jimat n bagus untuk alam sekitar...... so dah settel semua mulakan operasi memasak...tetiber jer my hero yang no2 tu sibuk2 nak amik bawanglah,lesung batulah...erm aku pun geram juga yerlah sibuk jer orang nak masak...last2 memang dia yang nak buat..menangis bila ibu suruh pergi depan tengok kartun...ayah dia kata biarlah dia nak tolong.....hehehhe....
:
:
:




tengoklah tue gaya budak kecik menumbuk bahan dalam lesung batu... mula tue dia tak perasan ibu amik gambar bila dia dah perasan dia senyum jerlah apa lg...siap duduk bersimpuh lg dah macam pompuan....



erm punyalah bersemangat menumbuk..kuat juga tangan dia angkat anak lesung tue...lepas tumbuk bawang.dia masukkan satu2 bahan2 yg aku dah letak kat tepi tu...



bahan yang angah a.k.a hazim tadi tue nak buat rencah untuk goreng sayur kangkung nielah..sikit jer sebab yang makan ayah n ibu dia jer....


tengok tue dari duduk bersimpuh tadi dah lain pulak gayanyer..dah letihlah tue...




inilah hasil yang dia tumbuk tadi kira lumat jugalah tapi kasar2...lepas tue aku suruh dia basuh tangan n pergi tengok tv..aku lumatkan lagi bahan2 tadi bila dia dah tak nampak kalau tak mesti dia marah....


Sebenarnya bagus juga anak2 yang ringan tulang nak membantu...atau pun nak menyibuk time kita masak..sekurang2 nya boleh tolong apa yg patut...almaklumlah aku nie ader 3hero's...susah juga kalau tak didik mereka dari kecik kan....kalau tak ader anak perempuan nanti siapa lah lagi yang boleh menolong buat kerja2 rumah kan....so didiklah anak dari kecil lagi selagi tidak membahayakan keselamatan mereka....sekian e3 kali nie....




0 ulasan: